Végre benne vagy a süti bizniszben, elintézted a papírokat, megnyitott a bolt. Mindenre gondoltál, készen állsz a megrendelések teljesítésére, de még mindig nehéz vásárlókat szerezni… Vajon miért nincsen elég vásárlód és bevételed?
1. Azt akarod a vásárlókra erőltetni, ami Neked teszik, amit Te szeretsz. Nem pedig azt, amire nekik valójában szükségük van.
Lehet, hogy nagyon kreatív vagy, egy új stílust sikerült megteremtened, és pont ezért kerülnek a megrendelések. Egyszerűen nem passzol a hétköznapi emberek sütis szükségleteibe. Az is lehet, hogy már annyira különleges az ízvilág, amit kínálsz, hogy a vásárlók inkább maradnak a jól bevált, jól ismert ízeknél. Azt érdemes megjegyezni, hogy a legtöbben nehezen váltanak, nehezen próbálnak ki valami újat és ismeretlent.
Az emberek többsége jobban szeret a komfortos, megszokott, jól bevált dolgoknál maradni. Ez igaz a sütikre, tortákra is.
2. Csak várod és várod, hogy jöjjenek maguktól…
A vásárlók nem a csoda folytán szoktak megjelenni, még a legmenőbb és leghíresebb cukrászdákban sem. Az egy hatalmas tévhit, hogy elég megnyitni és kitenni a „NYITVA” táblát. Keresd meg a vevőidet, és irányítsd be őket az üzletedbe, webshopodba!
Neked kell aktívan tenni azért, hogy rádtaláljanak és elkezdjék megismerni a kínálatod.
3. Ár alá mész, folyton akciózol
Ha kapsz egy megjegyzést, hogy drága a terméked, méris szabatkozol és kedvezményt adsz. Természetes, hogy szeretnél eladni, de nem mindegy, hogy hogyan teszed! Ha áron alul dolgozol, nem csak a saját profitodat nullázod le, hanem az egész piacot lehúzod, és onnantól kezdve nagyon nehéz lesz fenntartani az üzletet… Pláne olyan profittal, amit anno elképzeltél, amikor még csak álmodoztál a saját cukrász vállalkozásról.
Ne bizonytalanodj el, ha valaki panaszkodik az árak miatt.
4. Nem bízol a képességeidben
Ha még mindig kezdőként tekintesz magadra, akkor nem tudsz úgy hozzáállni a vállalkozásodhoz, hogy az magabiztos lábakon álljon. A vállalkozásod Téged tükröz. Ezért kezdj el jobban bízni magadban és az általad készített termékekben. Biztos vagyok benne, hogy folyamatosan fejlődsz, és mindig a maximumot nyújtod! Itt az ideje, hogy ezt a vásárlók is érezzék!
Addig, amíg Te nem bízol magadban, hogyan várhatod el, hogy a vásásrlók bízzanak benned?
5. Mindenkinek szeretnél eladni
Sütit vigyenek! Mindegy, hogy ki, csak vigye már el valaki! Amíg nicsen jól meghatározva, hogy kinek készíted a termékeid, addig senki sem fog ráharapni. Nem fogják azt érezni, hogy: „Jé, pont ilyet akartam a férjem szülinapjára!” Határozd meg, hogy pontosan ki tartozik a célközönségedbe, ezáltal sokkal könnyebb lesz az eladás!
Mindenkinek sütök = Senkinek sem sütök
6. Még nem vagy teljesen benne a bizniszben
Ez akkor fordulhat elő, ha még van egy főállásod, és mellette dolgozol a saját műlyed üzemeltetésén. Persze, tudom, mindenki a biztonságra játszik, és hát amúgy is… úgy nőttünk fel, hogy a „biztos állást” nem lehet otthagyni, különben miből fizetjük be a számlákat? …De vajon mennyire töri le a szárnyaid az a bizonyos biztos állás? Nem lehet, pont az akadályoz meg abban, hogy végre beinduljon az üzleted? Előbb-utóbb sajnos dönteni kell, mert mind a kettőt úgysem lehet 100%-ban jól csinálni.
Ha nem csak egy munkahelyed van, nagyon megterhelő mindenhol megfelelni. Előbb-utóbb dönteni kell, melyikkel foglalkozol szívesebben?
7. Nem vagy tisztában a pénzügyekkel
A bevétel nem az, amit el lehet költeni nyaralásra, a profit pedig nem egyenlő a fizetéssel. Kiszámoltad már, mennyi a havi kiadása az üzletednek? Amíg nem vagy tisztában a bizniszedet érintő pénzmozgással, nem tudsz megfelelő döntéseket hozni. Megnézted már, melyik termék hozza a legtöbb hasznot? És melyik a legkevesebbet?
Azt a terméked, ami nem hoz elég hasznot, nem éri meg tovább értékesíteni. Szabadulj meg tőle, hogy ne vigye az idődet és az energiádat!